![]() |
W ramach Warsztatów BCI, każdy z Uczniów PLO I z klas IA/IE oraz IIA/IIE uczęszczających na zajęcia z informatyki rozszerzonej/programowania mógł na własnej skórze sprawdzić w jaki sposób można sterować obiektem w grze komputerowej bez konieczności klikania myszką, czy też naciskania klawiszy na klawiaturze. Uczniowie zapoznali się z technologią interfejsów mózg-komputer (BCI), której tajniki zgłębiają m. in. studenci kierunku inżynieria biomedyczna na Politechnice Opolskiej :) Warsztaty zorganizowane były dla Uczniów PLO I w ramach współpracy partnerskiej pomiędzy PLO I w Opolu, a Politechniką Opolską i dobyły się w dniach 6.04.2022 oraz 8.04.2022, prowadził je dr hab. inż. Szczepan Paszkiel, prof. Uczelni - któremu bardzo dziękujemy! |
9 stycznia 2020 gościli w Instytucie Informatyki Politechniki Opolskiej uczniowie 1 klasy o profilu matematyczno-informatycznym z Publicznego Liceum Ogólnokształcącego nr I w Opolu - klasa patronacka. Uczniowie brali udział w warsztatach, prowadzonych przez studentów 3 roku informatyki studiów 1 stopnia.
Tematy warsztatów były następujące:
- podstawy programowania w języku C# i w środowisku Visual Studio, prowadzili Grzegorz Niewiadowski oraz Aleksandra Płużek,
https://www.facebook.com/InformatykaNaPolitechniceOpolskiej/posts/1516848045185694
Dziś zakończyła się pierwsza tura testów e-gry "Zagraj w BIO z LO" tworzonej w naszej szkole w ramach projektu poświęconego ochronie bioróżnorodności. Przez trzy dni jej funkcjonowanie sprawdziło łącznie ponad 170 osób! Dziękujemy za udział w zabawie uczniom i nauczycielom szkół z Naroka, Chróściny i Dąbrowy oraz naszego liceum!
Oto kilka opinii naszych testerów:
"Bardzo fajne gry interaktywne wewnątrz aplikacji."
"Rewelacja, prześlę znajomym informację o tej grze."
"Fajna gra, na pewno przyjadę jeszcze raz z rodzicami zagrać."
"Jest to zupełnie nowy sposób na przekazanie wiedzy o bioróżnorodności."
Pamiętajcie, że każdy z Was może przetestować nas samodzielnie korzystając z domeny zagrajwbiozlo.pl
Do zobaczenia na Bolko!
Prowadzący: Szczepan Paszkiel
W ramach zajęć z podstaw programowania uczniowie nabywają wiedzę w zakresie projektowania algorytmów dla podstawowych problemów logicznych. Uczą się metod zapisu algorytmów, ze szczególnym uwzględnieniem projektowania schematów blokowych. Ponadto uczniowie zapoznają się z podstawami programowania w zakresie następujących języków: C, C++, Java - uczą się składni języka oraz budowy podstawowych mechanizmów sterujących, takich jak pętle i instrukcje warunkowe. W planach jest także uruchomienie programowania w językach webowych, takich jak: PHP, JS etc. Zajęcia uczą logicznego myślenia, a zarazem przygotowują do egzaminu maturalnego z informatyki, są też doskonałą bazą do studiów technicznych w zakresie m. in. informatyki. W ramach zajęć Uczniowie biorą także udział w wykładach i warsztatach prowadzonych na Politechnice Opolskiej, w tym m. in. w zakresie technologii interfejsów mózg-komputer - BCI.