foto1

Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr I im. Mikołaja Kopernika w Opolu

FacebookLO1 

Dziennik elektroniczny

Epuap

bip logo pomn1 grad-1 


Logo przebojowe Opole 

HerbOpola

 

1 Politechnika Opolska logo

277961415 826414921651795 7192498976127211297 n

 W ramach Warsztatów BCI, każdy z Uczniów PLO I z klas IA/IE oraz IIA/IIE uczęszczających na zajęcia z informatyki rozszerzonej/programowania mógł na własnej skórze sprawdzić w jaki sposób można sterować obiektem w grze komputerowej bez konieczności klikania myszką, czy też naciskania klawiszy na klawiaturze.

Uczniowie zapoznali się z technologią interfejsów mózg-komputer (BCI), której tajniki zgłębiają m. in. studenci kierunku inżynieria biomedyczna na Politechnice Opolskiej :)

Warsztaty zorganizowane były dla Uczniów PLO I w ramach współpracy partnerskiej pomiędzy PLO I w Opolu, a Politechniką Opolską i dobyły się w dniach 6.04.2022 oraz 8.04.2022,

prowadził je dr hab. inż. Szczepan Paszkiel, prof. Uczelni - któremu bardzo dziękujemy!

Więcej zdjęć na FB

9 stycznia 2020 gościli w Instytucie Informatyki Politechniki Opolskiej uczniowie 1 klasy o profilu matematyczno-informatycznym z Publicznego Liceum Ogólnokształcącego nr I w Opolu - klasa patronacka. Uczniowie brali udział w warsztatach, prowadzonych przez studentów 3 roku informatyki studiów 1 stopnia.
Tematy warsztatów były następujące:
- podstawy programowania w języku C# i w środowisku Visual Studio, prowadzili Grzegorz Niewiadowski oraz Aleksandra Płużek,

- podstawy realizacji stron WWW, prowadzili Łukasz Ordon i Mateusz Zymeła.
 

https://www.facebook.com/InformatykaNaPolitechniceOpolskiej/posts/1516848045185694

78074170 1468759953327837 5943581382943965184 o  82215798 1516848535185645 8504596989147611136 n

Dziś zakończyła się pierwsza tura testów e-gry "Zagraj w BIO z LO" tworzonej w naszej szkole w ramach projektu poświęconego ochronie bioróżnorodności. Przez trzy dni jej funkcjonowanie sprawdziło łącznie ponad 170 osób! Dziękujemy za udział w zabawie uczniom i nauczycielom szkół z Naroka, Chróściny i Dąbrowy oraz naszego liceum!

Oto kilka opinii naszych testerów:

"Bardzo fajne gry interaktywne wewnątrz aplikacji."

"Rewelacja, prześlę znajomym informację o tej grze."

"Fajna gra, na pewno przyjadę jeszcze raz z rodzicami zagrać."

"Jest to zupełnie nowy sposób na przekazanie wiedzy o bioróżnorodności."

Pamiętajcie, że każdy z Was może przetestować nas samodzielnie korzystając z domeny zagrajwbiozlo.pl

Do zobaczenia na Bolko!

e gra 2 e gra 1 e gra

 

baner

Prowadzący: Szczepan Paszkiel

W ramach zajęć z podstaw programowania uczniowie nabywają wiedzę w zakresie projektowania algorytmów dla podstawowych problemów logicznych. Uczą się metod zapisu algorytmów, ze szczególnym uwzględnieniem projektowania schematów blokowych. Ponadto uczniowie zapoznają się z podstawami programowania w zakresie następujących języków: C, C++, Java - uczą się składni języka oraz budowy podstawowych mechanizmów sterujących, takich jak pętle i instrukcje warunkowe. W planach jest także uruchomienie programowania w językach webowych, takich jak: PHP, JS etc. Zajęcia uczą logicznego myślenia, a zarazem przygotowują do egzaminu maturalnego z informatyki, są też doskonałą bazą do studiów technicznych w zakresie m. in. informatyki. W ramach zajęć Uczniowie biorą także udział w wykładach i warsztatach prowadzonych na Politechnice Opolskiej, w tym m. in. w zakresie technologii interfejsów mózg-komputer - BCI.

Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr I w Opolu

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.