20 stycznia klasa 3c naszego LO wzięła udział w pierwszych warsztatach zorganizowanych w ramach współpracy szkoły z firmą Capgemini Opole. Zajęcia odbyły się w budynku CNP, a przeprowadziła je trenerka Capgemini, Pani Nikola Szywalska.
Tematem zajęć była korespondencja e-mailowa oraz telefoniczna z klientem niemieckojęzycznym.
Uczniowie na początku spotkania poznali specyfikę firmy oraz dowiedzieli się, na czym polega praca asystenta ds. wsparcia technicznego klienta niemieckojęzycznego w firmie Capgemini. Ponadto młodzież dowiedziała się, czym charakteryzuje się korespondencja biznesowa: jak poprawnie redagować maile, jakie zwroty powinno się stosować, a jakie są zabronione, zarówno w formie pisemnej, jak i rozmowach. Trenerka uczyła też, jakich sytuacji unikać i jak radzić sobie z tzw. „trudnym” klientem.
Po części teoretycznej i krótkiej przerwie na poczęstunek przyszedł czas na część praktyczną, w czasie której uczniowie z pomocą prowadzącej poprawiali błędy w autentycznej korespondencji mailowej, wspólnie redagowali maile biznesowe oraz analizowali filmik, zawierający rozmowę konsultanta telefonicznego z klientem obcojęzycznym. Na koniec uczestnicy warsztatów wypełnili ankietę ewaluacyjną, która ma posłużyć do jeszcze lepszego przygotowania kolejnych warsztatów, tym razem z drugoklasistami, które odbędą się już w lutym. Każdy z uczniów wyszedł ze spotkania z dużą dawką wiedzy i praktycznych umiejętności, upominkiem od firmy Capgemini oraz profesjonalnym certyfikatem uczestnictwa.
Już dziś zapraszamy chętnych drugoklasistów na warsztaty!
17 lutego 2016r. o godz. 9.00 w budynku CNP.
Warsztaty z Capgemini „oczami” uczennicy kl. 3c
Capgemini to jedna z największych na świecie firm świadczących usługi w zakresie: konsultingu oraz technologii informatycznych. To właśnie nasza klasa – 3c - uczestniczyła w zajęciach zorganizowanych przez to przedsiębiorstwo. Już od samego początku byliśmy mile zaskoczeni upominkiem, który czekał na każdego z nas. Jednak miła atmosfera to nie jedyny pozytywny aspekt. Dobra organizacja pracy, ciekawość poruszanych tematów oraz możliwość poznania tajników pracy członków zespołu Capgemini to kolejne superlatywy.
Dzięki tym zajęciom, mieliśmy możliwość poszerzyć naszą znajomość języka niemieckiego oraz poznać działalność sektorów firmy od „kuchni”.
Pozytywne nastroje po spotkaniu nie opuszczały nas do końca dnia.