foto1

Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr I im. Mikołaja Kopernika w Opolu

FacebookLO1 

Dziennik elektroniczny

Epuap

bip logo pomn1 grad-1 


Logo przebojowe Opole 

HerbOpola

 

Capgemini logo 2

W ramach drugich już warsztatów prowadzonych przez firmę Capgemini nasi licealiści bliżej poznali specyfikę tejże firmy. Na początku spotkania Pani Gabriela Plencler-Borecka zaprezentowała swoje miejsce pracy. Wprowadzeniem był zabawny filmik z wypowiedziami i skojarzeniami dzieci pracowników firmy na temat pracy swoich rodziców. Po nim prowadząca przekazała solidną dawkę informacji o firmie Capgemini, między innymi: Czym się zajmuje? Na czym polega praca w firmie? Jacy pracownicy są poszukiwani na rynku pracy?DSC01725

 

Ponadto Pani Borecka wymieniła korzyści wynikające ze znajomości języków obcych i pracy w firmie konsultingowej. Gorąco zachęcała uczniów do nauki j. niemieckiego i angielskiego oraz przedstawiła programy: „Klikaj po niemiecku”, „Ambasador” oraz „Program praktyk”, skierowane do nowych pracowników czy studentów zainteresowanych współpracą z firmą.

Po prezentacji druga prowadząca, Pani Nikola Szywalska przeszła do części praktycznej. Tutaj uczniowie wcielili się w role konsultantów do obsługi klientów niemieckojęzycznych. Poznali zwroty „biznesowe” stosowane do redagowania krótkich form wypowiedzi oraz prowadzenia rozmów telefonicznych. Wspólnie pisali maile, dokonywali korekty autentycznej korespondencji, a dla rozluźnienia zmierzyli się z „podchwytliwym” testem, sprawdzającym wiedzę oraz umiejętność kojarzenia faktów z rzeczywistości.DSC01726

 

Po krótkiej przerwie drugoklasiści redagowali list adresowany do klienta firmy Capgemini, który zwrócił się z prośbą o rozwiązanie zaistniałego problemu z aplikacją. Po ćwiczeniach w pisaniu przyszedł czas na rozmowy telefoniczne z klientem niemieckojęzycznym oraz tak zwanym „trudnym” klientem.

DSC01724

Pani Szywalska udzieliła uczestnikom ważnych wskazówek: jak prowadzić rozmowę, o co pytać, czego unikać czy jak dyplomatycznie zakończyć nieprzyjemną rozmowę. W dalszej części uczniowie poddawali analizie autentyczne rozmowy.

Na zakończenie prowadząca poprosiła uczniów o informację zwrotną na temat warsztatów oraz rozdała upominki i imienne certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu.

DSC01736

Relacja uczennicy z II warsztatów Capgemini

17.02.2016r. w Centrum Nauk Przyrodniczych odbyły się kolejne warsztaty firmy  Capgemini. Uczniowie zaangażowani we współpracę rozwijali swoje zdolności z języka niemieckiego. Dowiedzieliśmy się o pojęciach związanych z firmą oraz uczyliśmy się, jak pracować z klientem niemieckojęzycznym. Warsztaty przebiegały w bardzo miłej, przyjaznej atmosferze. Zostaliśmy obdarowani drobnymi upominkami, a na zakończenie każdy otrzymał certyfikat uczestnictwa.

 

Praktyki i staże w Capgemini

„Clickaj po niemiecku” - https://www.pl.capgemini.com/kariera/clickaj-po-niemiecku-program-rozwojowy-dla-osob-ze-znajomoscia-jezyka-niemieckiego

„Ambasador”- https://www.pl.capgemini.com/kariera/program-ambasador-capgemini

Program praktyk- https://www.pl.capgemini.com/kariera/program-platnych-praktyk-letnich

 

Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr I w Opolu

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.